Zajęcia filmowe realizowane w ramach MUKiS zapoznają słuchaczy z rozwojem gatunków filmowych, języka filmowego, z kształtowaniem się dramaturgii, narracji i estetyki filmowej, z powstaniem nowych stylów, kierunków i szkół filmowych.
Wykłady będą wprowadzać w zagadnienia tworzenia i odbioru sztuki filmowej oraz funkcjonowania obrazu jako jednego z podstawowych budulców we współczesnych przekazach medialnych. Uczestnicy spotkań będą mieć szansę zapoznania się z historią i teorią filmu, poznać język filmu. W czasie lekcji filmowych projekcja filmu będzie prowokować do dyskusji i refleksji. Dobór filmów będzie dostosowany do wieku odbiorców. W ramach warsztatów filmowych uczestnicy m.in. będą mogli się zapoznać z procesem tworzenia krótkich filmów, zdobędą wiedzę z zakresu pisania scenariuszy filmowych.
Tematyka zajęć:
zajęcia dla dzieci 7-11 lat
- Co to jest film animowany? Omówienie różnych rodzajów filmów animowanych z projekcjami krótkich filmów.
- „Zwierzaki cudaki na plakacie filmowym”- projekcje krótkich filmów animowanych + zajęcia plastyczne- wykonanie plakatu do obejrzanego filmu.
- „Bohater filmowy”- projekcje fragmentów filmów animowanych + zabawa ruchowa, quiz.
- „Filmowe przyjaźnie”- projekcja filmu animowanego, dyskusja, quiz nt. przyjaźni.
- „Podróże małe i duże” Projekcjom towarzyszy warsztat o tym, czym jest podróż, jak się do niej przygotować, dokąd i jakimi środkami możemy podróżować.
Zajęcia dla młodzieży od 12 lat
- Język filmu. Celem zajęć jest zapoznanie młodzieży z podstawowymi elementami budującymi przekaz filmowy, takimi jak kadr, ujęcie, montaż, perspektywy i ruchy kamery. Zajęciom towarzyszą projekcje filmowe omawianych przykładów oraz dyskusja nt. kina kultowego.
- Historia kina- omówienie najważniejszych faktów z dziejów kina z towarzyszeniem przykładów filmowych.
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU
 |
Zajęcia prowadzi: Ewelina Ignaszak-Stolarska - kulturoznawca, filmoznawca, instruktor ds. edukacji filmowej, animator kultury, koordynator projektów interdyscyplinarnych. Posiada także wieloletnie doświadczenie w pracy jako specjalista. ds. promocji i marketingu oraz jako fundriser. |